Sunday, February 8, 2009

nape nak jd cikgu?

x penah tpikir pun dlm kepala otak aku nk jd cikgu. mase kecik2 dulu, kalo org tanye bila besar nk jd ape? common answer la nk jd doktor n the reason is nk tolng org sakit..padahal kalo nk jd doktor mcm2 kena hadapi like darah...uwek..aku x takut drh tp kalo dh byk cam kat emergency room tu..mmg naye lah..lepas dpt result spm, aku mmg x tau nk jd ape..sbb result aku x tlalu bagus utk mjadi seorg doktor tp x la begitu teruk sgt. n then dpt offer msk matriks n then dpt la msk IPTA..lps dpt degree..aku mmg konfius .nk sambg belajar ke keje..kalo keje nk keje ape? in d same time aku apply la saje2 master n diploma pendidikn..n then aku dpt dua2 tu..setelah memikirkn sedlam jurang mariana (kalo x salah la) , aku carry on ngan dip..sbb bila aku pk amik master..n lepas master blum tentu dpt keje lg..sebagai anak sulung in my famili, aku nk cr keje yg stable n nk tolong parents aku tu..aku rase diorg lah parents yg terbaik skali kat dunia n akhirat nie..diorg mmg x jemu mmbantu anak diorg ni yg dlm kesusahan n x penah penah mnolak kalo nk ape2..camner agaknye bila aku dh dpt keje..hope aku x mjadi anak yg lupe daratan..

No comments:

Post a Comment